FYSIOTERAPIA

Fysioterapiaan olet tervetullut lähetteellä tai ilman. Lähetteellä tullessasi olet oikeutettu saamaan Kela- korvauksen suorakorvauksena, jolloin sinun ei tarvitse itse korvausta erikseen hakea.

Fysioterapiakäynti alkaa alkukartoituksella. Tullessasi ensimmäistä kertaa, täytetään asiakaskortti johon mahdollisimman tarkasti kirjataan ylös oireet, vaivat, kipuhistoria yms. Tarvittaessa tutkin liikeratoja, ohjaan harjoitteita ja/tai lihashuoltoa, käsittelen niveliä ja lihaksia ja hoitoon sisältyy tarvittaessa kinesioteippaus ja mm.fascia- eli lihaskalvokäsittelyjä.

PH Fysiossa osaamiseni kohdentuu ensisijaisesti lihasperäisiin kiputiloihin, kuten päänsärkyihin, olkapään ja käden kiputiloihin, noidannuolioireisiin ja muihin tuki- ja liikuntaelinvaivoihin. Tarkoitus on paitsi löytää oireilujen syy ja hoitaa syy ja sitä kautta oireet, mutta myös antaa sinulle tarvittavat eväät ennaltaehkäistä vaivan syy.

HIERONTA

Hierontaan voit tulla rentoutumaan tai hoidattamaan vaivaa. Tietenkin, koska olen fysioterapeutti, saat tarvittavat ohjeet ja vinkit myös tullessasi hierontaan. Hieronnalla on tärkeä rooli rentoutumiseen, palautumiseen ja erilaisten kipu- ja särkytilojen hoitamiseen!

FASCIA- JA TRIGGERKÄSITTELYT

Sekä fysioterapia- että hierontakäsittelyissä käytän tarpeen mukaan fascia- eli lihaskalvokäsittelyitä. Fasciakäsittelyt sopivat hyvin avaamaan liikeratoja, hoitamaan säteilevän kivun syytä, vapauttamaan "ahdasta" tunnetta kehossa yms. Kalvokäsittelyissä käytän tarvittaessa työvälineitä, mitkä ovat kipuherkissä kudoksissa miellyttäviä ja tehokkaita verrattuna hierontaotteisiin. Triggerpisteet ovat puolestaan kipukohtia kehossa, jotka voivat olla syvän säryn tai kovienkin kiputilojen taustalla. Fascia- ja triggerhoito on erinomainen hoitopalvelu, mikäli kaipaat selvitystä kipuun tai särkyyn, johon ei tunnu syytä löytyvän. Myös refluksioireisiin, pahoinvointiin ja päänsärkyihin voi löytyä selitys kun tutkitaan fascioiden toiminta. Käytännössä kehoa hoitaessa ei ole mahdollista erottaa fasciakäsittelyä lihaskäsittelystä, vaan aina hoidetaan molempia. Kuitenkin oikeilla tekniikoilla voidaan kalvorakenteita vapauttaa tehokkaasti jolloin keho on toimintakykyisempi, vapaampi ja kivuttomampi. Käytän paljon lihashuoltorullan, lihashuoltopallojen ja krapan ("fasciakampa", työväline jota voi käyttää myös itse omaan kehoon) käyttöä itsenäisiä harjoitteita ohjatessani.

PÄÄN- JA PURENTALIHAKSISTON HIERONTA

Erinomainen hoito päänsärkyihin, rentoutumiseen ja suun ja kaulan jännitysten vapauttamiseen. Hoito tehdään pehmein tekniikoin läpikäyden lihaksistoa kasvojen, päänahan, suun, leuan ja kaulan alueelta.